Handelsbetingelser

Army Star eies og drives av Basiswear ApS, CVR-nr. 32077994, Tagensvej 85C, 2200 København N. Army Star er en Dansk Nettbutikk som er godkjent til salg i Norge med VOEC identifikasjonsnummer 2039990.

1. Bestilling

Alle priser er inkl. moms og valuta NOK. Alle priser er dagspriser, og opdateres løpende. Prisendringer kan forekomme.

Avtaler på våres website kan inngås på følgende språk: norsk

For å handle hos Army Star skal du ha fylt 18 år, og være i besittelse av et gyldig betalingsmiddel som vi aksepterer.

Hvis du ikke har fylt 18 år, kan du handle varer hos oss hvis du har fått aksept av din verge eller av annen grunn har jurdisk rett til å inngå kjøpet.

Du velger selv de varene du vil kjøpe, og legger dem etterfølgende i "handlekurven". Du kan helt frem til bestillingstidspunktet endre innholdet i handlekurven, og du kan løpende sjekke innholdet og prisen for alle varene.

Telefoniske bestillinger aksepteres ikke.

Når du har foretatt en bestilling hos oss, kan du printe eller lagre ordrebekreftelsen som du mottar på mail rett etter kjøpet. Vi oppbevarer også bekreftelsen som du kan få en kopi av, hvis du kontakter kundeservice service@army-star.eu

Vi tar forbehold for utsolgte varer og prisfeil, og forbeholder retten til å annullere ordren din ved en feil.

2. Betaling

Betaler du med betalingskort, er du alltid sikret mot misbruk. Du har nemlig mulighet for å avvise en betaling når du mottar din betalingsoversikt. Det er ingen selvrisiko i tilfellet av at kortet ditt blir misbrukt i en internett-butikk, hvis de bruker SSL (Secure Socket Layer) sitt betalingssystem (det gjør vi).

Data som du oppgir i forbindelse med et kjøp som er gjennomført med et betalingskort, er kryptert (SSL). Verken Army Star eller andre har mulighet for å lese dataene på betalingskortet ditt.

Beløpet for varene trekkes først når varene sendes fra Army Star. Det kan aldri bli trkket et større beløp enn du har godkjent ved betaling. Det kan aldri bli trkket et større beløp enn du har godkjent ved betaling. Army Star oppfyller kravene for PCI DSS og følger PUL.

Hos Army Star kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • Vipps
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • Klarna Faktura & Account

Klarna Faktura

Kjøp nå - betal etter levering

Når du velger Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få varen hjem før du betaler
  • Betalingstid - alltid minst 14 dager
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no
  • Mulighet for delbetaling **

Et fakturagebyr på 18,60 NOK + 2,95% tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00 NOK og en forsinkelsesrente på 9,50 %

Betalingsvilkår

Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.

Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling

På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor.

Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ikke et etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Dette eksempelet forutsetter at delbetalingen skjer over et år.

Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.

Link til Klarna Allmenne vilkår
Link til Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

*Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.
** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.

Har du spørsmål? Kontakt gjerne Klarna på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvist kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, www.klarna.no

Klarna Delbetaling

Du kan velge å delbetale i ditt eget tempo eller å betale et fast beløp i måneden. Når du delbetaler med Klarna får du alltid:

  • varene hjem før du betaler
  • alle dine kjøp samlet i èn månedsfaktura
  • betale etter eget ønske
  • Fast delbetaling

Med fast delbetaling fra Klarna betyr det at du kan dele opp beløpet på 6, 12 eller 24 måneder. Enkelte butikker kan tilby opp til 36 måneder nedbetalingstid. Du vet til enhver tid hva dine månedsbeløp er, og du vet når du har betalt inn totalbeløpet i sin helhet.

For fast delbetaling beregnes rentekostnaden av det totale utestående beløpet. Dette betyr at månedskostnadene er høyest den ved første innbetaling, og lavest ved siste innbetaling.

Konto - delbetal i ditt eget tempo!

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.

  • Få alltid hjem varen før du betaler
  • Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura
  • Kjøp nå - betal i slutten av neste måned
  • Administrasjonsgebyr på 45 kr/mnd uansett antall kjøp
  • Du kan når som helst betale hele beløpet

Ved et kjøp på f.eks. 5.000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6.156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.

Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside.

Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.

Link til Klarna Allmenne vilkår
Link til Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt


Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan Klarna håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at Klarna bruker dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

Har du spørsmål? Kontakt gjerne Klarna på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvister kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, www.klarna.no

Army Star tilbyr Klarna Fakturabetalning som en betalningsservice, men alle spørsmål angående fakturering, kredittering, påminnelser og inkasso etc., håndteres utelukkende av Klarna AB. Army Star kan ikke stilles til ansvar for ubetalte regninger mellom kunden og Klarna AB, samt tvister mellom disse parter.

3. Levering

Vi bestreber oss på å få sendt alle ordre, hvis alle varer er på lager, inennfor 1-2 arbeidsdager. Hvis et produkt har lengre avsendelsestid, vil dette fremgå på den enkelte størrelse og/eller farge. Det er den varen med lengst avsendelsestid som bestemmer når ordren blir sendt fra lageret. Er en vare i restordre, opplyser et alternativt avsendelsestidspunkt. Det er ikke mulig å få en dellevering av ordren. Leveringen skjer emd den transportør som du valgte ved bestilling.

Alle ordre sendes med UPS - Levering til hjemmeadresse eller arbeidsplass.

3.1. Ved levering til Grønland, Færøerne og Island

Alle forsendelser til Grønland, Færøerne og Island afsendes fra vores lager i København med Post Nord. Der kan sendes med FLY eller SKIB. Se mere om leveringsmetoder, priser og forsendelsestid under Levering. Der kan forekomme forsinkelser fra udefrakommende faktorer, som f.eks. snestorm, tåge eller lignende. Vær opmærksom på, at der  vil blive opkrævet moms for forsendelser uden for EU. Du vil efter eller ved modtagelsen af dine varer blive opkrævet moms og eventuel told eller andre afgifter.

4. Returrett (angrerett) og returnering – hvis du angrer

Når du handler hos Army Star har du 30 dagers full returrett. Returrett er det samme som angrerett. Returretten starter den dagen du mottar ordren din. Du skal informere Army Star innen 30 dager, hvis du ønsker å ta i bruk returretten. Returpakken skal ha blitt levert til Army Star senest 14 dager etter dette.

Når du benytter deg av returretten skal du selv betale for frakten, og returneringen skjer på eget ansvar - vi refunderer ikke returneringer som ikke kommer frem til Army Star.
Benytter du den vedlagte returlabel overgår ansvaret for retursendingen til Army Star, da pakken skannes ved innlevering til fraktfirmaet. Husk å få en kvittering for innlevering av fraktfirmaet.

Returnerer du alle varene på din ordre, refunderes (i tillegg til beløpet for varene) også beløpet for Army Star standardlevering (219 NOK – UPS).

Returnerer du ikke alle varene fra ordren, refunderes det ikke for standardlevering (men selvfølgelig for beløpet på de returerte varene).

Når du mottar din ordre, vil det ligge en returlabel vedlagt, og denne kan du bruke til å sende pakken i retur til oss. Benytter du seg av denne label, fratrekker vi 169 NOK fra det beløpet du ellers skulle ha refundert. Vi anbefaler at du benytter deg av denne løsningen, men du er velkommen til å finne en alternativ løsning på egen regning. HUSK - forsendelsen være "med omdeling". Vi mottar ikke returvarer ved etterkrav, eller uten omdeling.

Vi refunderer beløpet på dine returnerte varer til det samme betalingsmidlet som ble brukt ved bestillingen. Det kan gå opp til 14 dager, fra vi mottar returvarene, til redunderingen skjer. Bemerk: Noen korttyper bruker lengre tid på å behandle refundasjoner. For Mastercard Credit gjelder det at pengene vil være på kontoen din den 1. i den etterfølgende måneden, hvis returneringen skjedde innen den 20. i måneden, hvis ikek skjer det følgende måned.

Du mottar full refundering for de varene som returneres, hvis varene er returnert i samme tilstand som du mottok dem i. Varene må altså ikke være skadede, møkkete, vasket, endret eller brukt. Du kan prøve varene på samme måte som du ville gjort i en butikk. Hangtags, labels, merker og annet skal ikke fjernes. Sko skal retureres i den originale skoesken.
Lever dine ikke de returerte varene opp til disse kravene, anses varen for brukt, og du vil kun motta en del av, eller ikke noe av, beløpet for varen.

Vurderingen avhenger av våres vurdering av varens handelsmessige verdi.

5. Bytting – hvis du vil ha en annen vare/farge/størrelse

Bytting foregår på samme måte som ved returnering.

6. Ingen angrerett/returrett eller bytting av Dog Tags og kamuflasjenett i metermål

Såfremt din ordre vedrører varer som skal fremstilles etter dine spesifikasjoner, gjelder angreretten ikke. Dette følger den danske forbrugeraftaleloven, § 18, stk. 2, nr. 3. Angreretten gjelder derfor ikke for dog tags med egen spesifisert tekst, eller kamuflasjenett pr. metermål. Du har derfor ikke mulighet for å angre på dette kjøpet, eller foreta en bytting av disse varer.

(Har det skjedd en feil i tilpasningen i forhold til det du har bestilt, har du selvfølgelig krav på å få tilsendt din korrekte vare. Den feilproduserte varen skal returneres. Kontakt service@army-star.eu

7. Særlige bestemmelser for Erhvervsdrivende

De samme handelsbetingelsene gjelder for firmakjøp som ved vanlige forbrukere, men med noen modifikasjoner:

  • Det er ingen angrerett / returrett ved firmakjøp, med mindre annet er avtalt med Army Star innen kjøpet
  • En ett års reklamasjonsrett gjelder fra opprinnelig fakturadato. Bytting eller reparasjon kan ikke forlenge reklamasjonsperioden
  • KBL § 77 a, stk. 3. Ved bruk av reklamasjonsretten, skal kjøper selv stå for forsendelse av produktet, inkludert omkostningene dette medfører.

8. Reklamasjon – hvis noe er galt med varen

Er varene dine fulle av feil eller manler, i forhold til hva du synes du kunne lese deg til, har du rett til å reklamere. Husk: det må forventes at tidligere brukte originale militærvarer har noen feil og mangler. Har en vare vært i bruk, vil dette fremgå på varens informasjonsside.

Etter gjeldende dansk lovgivning, har du 24 måneders reklamasjonsrett. De første 6 månedene er du dekket av formodningsreglen i kjøpelovens § 77 a, stk. 3. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette gjelder kun hvis reklamasjonen er berettiget, og at manglen eller feilen ikke har oppstått som følger av feilaktig bruk av produktet. Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen/feilen evd varen. Hvis det reklameres innenfor to måneder, vil reklamasjonen alltid være gyldig.

Hvis du ønsker å reklamere for et produkt, skal du først kontakte våres kundeservice service@army-star.eu. Vedlegg gjerne et bilde av mangelen/feilen. Etter dette vil du motta et reklamajsonsskjema som skal vedlegges returvaren. Vennligst ikke returnér varen før du har mottatt reklamasjonsskjemaet fra service@army-star.eu.

Når du returnerer den defekte varen, ber vi deg vedlegge utfylt reklamasjonsskjema og benytte deg av den returlabellen som var vedlagt da du mottok varene dine. Har du mistet denne, kan du få en ny hvis du kontakter service@army-star.eu.

Det er viktig at du sender ordren tilbake i forsvarlig emballasje.

Bemerk: Benytter du deg ikke av våres returlabel, skal du være oppmerksom på at vi ikke mottar pakker sendt pr. etterkrav eller ved personlig avhenting i postbutikk eller liknende.

9. Returnering ved feilinntastet leveringsadresse eller manglende henting

Hvis din ordre sendes i retur til oss fordi du har inntastet feil leveringsadresse, eller fordi du ikke har hentet pakken på posthuset, vil utgifter for ny forsendelse til riktig leveringsadresse bli lagt til ordrebeløpet. Hvis du velger å annullere den returerte ordren i forbindelse med feilinntastet leveringsadresse, vil utgifter til porto bli trukket fra det beløpet du får tilbake for din ordre.

10. Klage

Hvis du ønsker å klage over et kjøp foretatt på Army Star, skal du først henvende deg til oss via våres kontaktformular eller på mail service@army-star.eu. Hvis det ikke lykkes å finne en felles tilfredsstillende løsning på klagen, har du mulighet for å klage direkte til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan også benytte deg av EU-kommissionens online klageportal, men denne vil hovedsaklig være relevant, hvis du er en forbruker med adresse utenfor Danmark.